EN L'ETAPA D'EDUCACIÓ INFANTIL, L'EXPERIMENTACIÓ PERMET QUE L'APRENENTATGE SIGUI SIGNIFICATIU. AQUEST APRENENTATGE POSA ÈMFASI EN LA CREACIÓ, EN L'EVOLUCIÓ I LA RELACIÓ ENTRE ELS CONCEPTES. MOTIVAR ELS INFANTS I ESTIMULAR-LOS, A TRAVÉS DEL MEDI MÉS PROPER I QUOTIDIÀ AJUDA A QUE RELACIONIN ELS APRENENTATGES QUE VAN ADQUIRINT AMB EL SEU DIA A DIA.
A L’AMBIENT D’ARQUITECTES ELS INFANTS INVENTEN A PARTIR DE DIFERENTS MATERIALS I CREEN LES SEVES PRÒPIES CONSTRUCCIONS A PARTIR DE LA SEVA IMAGINACIÓ O REPRODUINT MODELS REALS. EN AQUEST AMBIENT ES POTENCIA EL TREBALL MATEMÀTIC I LES CAPACITATS ESPAIALS.
L'AMBIENT CIENTÍFIC ES BASA EN LA CAPACITAT INHERENT DELS INFANTS PER EXPLORAR I CREAR HIPÒTESIS. ELS NENS I LES NENES CONSTRUEIXEN CONEIXEMENTS I HABILITATS CIENTÍFICO-MATEMÀTIQUES, EXPERIMENTEN I MANIPULEN DIFERENTS MATERIALS PER DESCOBRIR LES DIVERSES PROPIETATS A PARTIR DE L'OBSERVACIÓ I DE L'ASSAIG - ERROR.
L'AMBIENT DE LLUM I FOSCOR ÉS UN ESPAI D'EXPERIMENTACIÓ, CREACIÓ I CALMA...UN ESPAI ON S'OFEREIX ALS INFANTS INFINITES POSSIBILITATS D'APRENENTATGES. OFEREIX UNA OPORTUNITAT DE JUGAR A TRAVÉS DE LA LLUM, EL COLOR I LES OMBRES. PERMET MÚLTIPLES ACCIONS QUE COMBINEN, A TRAVÉS DEL JOC, LA CIÈNCIA I L’ART GENERANT UN CLIMA D’EXPERIMENTACIÓ I CREATIVITAT.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada